måndag 11 maj 2009

Dag 22 måndag





































Varm vattnet luktar kokt ägg.. ¨
















Nåväl dagen har varit kanon förutom att det har varit riktigt blåsigt och pissregnat HELA dagen, jävla oflyt, men vi fick i varjefall se vattenfall och geysirer. Och vi åkte först till ett ställe och kommalde på hur dom andvänder vattnet och att dom återanvänder vatten, och när vi kommer med bussen fram så frågar dom om jag har fiset, bara för det luktar kokt ägg. mycket konstigt att dom frågar just mig den frågan:). men anledningen till att det luktar är något som har att göra med varmvattnet, hela islands varmvatten luktar ägg., och det luktar inte gott, sen bar det av mot vattenfallen och jag satt i bussen och riktigt hoppade och skuttade bara för vi skulle dit. ( Kanske inte riktigt) sov det mesta av resan. men mycket häftigt att stå 2 meter från ett vattenfall, efter vattenfallen skulle vi åka och kolla på geysirer, och det va asfränt, va en varm källa som plötsligt sprutade upp vatten 10 meter upp i luften som är 100 grader, Sista anhalten så åkte vi till något museum som sög mycket hårt, alla fryste och va inte så sugna att tissla runt på ett museum,
















Det första jag ska göra när jag kommer hem, springa i spåret till jag spyr.
















Väl hemma på HILTON så fick vi pizza till p-mat och nu blir det la någon bra film lr nått,
















Ha det gott
































Ps ser fram imot att få grillat den 16:e maj på visingsö, glöm inte att möra köttet:!

5 kommentarer:

  1. Ha ha då lär du väl inte behöva springa så långt innan orken tryter och du spyr, sa pappa:-
    ska fundera på om vi eventuellt ska grilla den 16:e, vi har grillat såååå mycket de sista veckorna att vi tröttnat. Kanske bara blir en macka, eller varför inte korv med bröd:-

    SvaraRadera
  2. Häftiga bilder, Putte. Hoppas du har fler och visa när du kommer hem. Men jag säger som Suss, var är Big Mama?

    SvaraRadera
  3. haha orken kommer fort tillbaka. innebandy på söndag. palla korv lr macka. måste ha grillat:PDet kommer imonkväll på big mamma:.

    SvaraRadera
  4. Det blir grillat, jag lovar!

    SvaraRadera
  5. Vilka bilder!! Vidunderligt vackert. Ägglukten beror nog på svavlet som tränger upp från underjorden.

    SvaraRadera